divendres, de març 05, 2010

Xile

L'any passat vaig dissenyar un lloc web pel govern Xilè, es tractava d'un blog de viatge que havia ser actualitzat pels viatgers i documentat amb fotografies preses amb un iPhone, que rebrien per part de Turismo de Chile, la finalitat era promocionar el turisme japonès al país. Després d'un concurs on els participants havien d'explicar perquè volien visitar el país, es van triar tres guanyadors dues noies i un noi. Les noies van fer una ruta més turística amb visites a les caves, a les vinyes i la capital, el noi més d'aventura, amb visites a les glaceres i les muntanyes. L'experiencia va ser molt interessant tot i que els iPhones no van tenir cobertura, i el viatge es va anar documentant gràcies a la bona fe dels participants que anaven actualitzant el blog als internet-cafè que anaven trobant.

Pel disseny del web vaig haver de demanar moltes imatges al govern xilè, per l'elaboració del mapa on es mostraria els progressos dels viatgers vaig suar molt, sobretot per un comflicte territorial entre Xile i l'Argentina, per unes muntanyes perdudes al sud del país. Així vaig anar aprenent noms com; Región del Libertador General Bernardo O'Higgins, Valparaiso, Rancaua, o la Región del Biobió i la seva capital, Concepción. Val a dir que la meva desconeixença sobre el país era absoluta, a part del nom de la capital, no en coneixia res més. Aquesta setmana però tots aquells noms han tornat, sobretot el de Concepción. I la regió que em feia gràcia el nom Biobió.

Aquesta és la imatge de la ciutat que em va proporcionar el govern, he sentit a dir que aquest edifici ha caigut. El web és off line suposo que perquè la promoció es va acabar fa temps, tot i que era molt iŀlustratiu potser no els va interessar mantenir-lo viu. Tinc la sentació que s'ha perdut un trocet més de història, no sé, em fa llàstima veure com el govern xilè es va esforçar en promocionar el seu país i després la natura els ho ensorra tot.

2 comentaris:

Carquinyol ha dit...

és una llàstima veure aquestes coses. Suposo que ara mateix el govern xilè ja té massa feina, però no estaria malament recuperar la informació d'aquest blog que comentes i altres de similars com a recordatori del que eren aquelles poblacions i com a fita de futur de recuperar la normalitat.

maria ha dit...

És molt trist i veure que encara hi ha tantes repliques...