L’Associació Catalana de Professionals (ACP), impulsora juntament amb altres entitats i organitzacions catalanes de la campanya en suport de l’aeroport de El Prat i de l’acte que en aquest sentit se celebrarà el proper 22 de març, creu important que els ciutadans, a títol personal, puguin també afegir-s’hi expressant el seu suport a aquesta iniciativa i evidenciant, des de tots els àmbits professionals i socials, la preocupació pel nostre futur com a país i la voluntat col.lectiva de no restar indiferents als reptes que se li plantegen.
En els propers mesos el govern de l’estat ha de prendre una decisió sobre el funcionament de l’aeroport de El Prat que, si no és la més adequada, marcarà greument les opcions de futur de l’economia catalana en un context mundial de definició de les interconnexions entre les principals àrees econòmiques del món.
En aquests moments el repte principal que afronta l’aeroport, i del que depèn el seu futur, és la construcció i adjudicació de la nova terminal que hauria de possibilitar que l’aeroport de Barcelona passés de ser un gran aeroport internacional (el vuitè en tràfic a Europa el 2006) a un gran aeroport intercontinental (que en aquests moments no és: entre les trenta primeres ciutats de la UE, Barcelona presenta el percentatge més baix de vols fora de la UE, només un 8% del total).
Tanmateix, observem amb preocupació els esdeveniments i les notícies que es venen donat sobre el futur de la nova terminal i la seva gestió. AENA, responsable de la gestió de l’aeroport, ha anunciat que al desembre la nova terminal Sud ja estarà en funcionament i que l’adjudicació dels seus slots no es donarà a conèixer fins després de les eleccions municipals de maig.
La visió centralitzadora del Ministeri de Fomento i d’AENA, l’estratègia d’Iberia que consisteix a concentrar tots els seus vols intercontinentals a la nova terminal T4 de l’aeroport de Barajas, fan aparèixer seriosos dubtes sobre el paper que es vol donar a l’aeroport de El Prat.
Conscients dels interessos que hi ha en joc, i de la necessitat que la societat civil s’impliqui en un tema tan essencial pel nostre futur.
Reclamem
Que amb la nova terminal, l’aeroport de El Prat es converteixi en un enllaçador (hub) de vols intercontinentals.
Que, més enllà de si ha de ser compartida o no, l’ubicació definitiva de companyies i de grans aliances aèries es realitzi de forma transparent i basada en criteris objectius de servei al client, coneguts per tota la societat.
Que la gestió de l’aeroport es realitzi de forma individualitzada i des del territori, és a dir, que cada aeroport es gestioni per ell mateix, amb criteris d’eficiència i amb l’opció de participació dels sectors públic i privat.
Per adherir-vos al manifest punxeu aquí.
1 comentari:
Lamentablement, en els propers mesos el Govern de l´Estat estarà massa ocupat intentant que l´oposició no li manllevi vots que passarà totalment de l´aeroport, dels rodalies, de les carreteres i de tot el demés.
El que porta el mot ´català´ no serveix per treure vots, així que l´únic que faran és venir ací i fer-nos quatre promeses que saben que no podran complir pq els contraris no els deixaran.
En fi, la història de sempre. En tot cas, nosaltres l´únic que podem fer és demanar allò que és nostre amb campanyes com aquesta.
Publica un comentari a l'entrada