divendres, de juliol 22, 2011

Freud és mort!

Aquest és Lucien Freud, pintor. Va néixer va 88 anys a Alemanya  ( era nét del famós psicoanalista Sigmund Freud ) d'on va fugir del nazisme per refugiar-se a Anglaterra on va viure, treballar i on es es va convertir en un dels artistes més reconeguts del nostre temps.
Ara és mort, quan he llegit la notícia aquest matí, m'he entristit i ho dit a taula a l'hora d'esmorzar, Lucien Freud és mort. La meva filla de cinc anys m'ha preguntat, era amic teu?
Amic, és clar que no, però m'estimo l'art i quan un personatge de la seva magnitud ens deixa, és una gran pèrdua, 88 any són molts anys, però suposo que estic acostumat al Japó on les iaies centenàries van al súper a comprar.
dins la seva obra podem trobar record de Klimt, Schiele, Bacon, i va inspirar artistes com Antonio López.
Recordo el meu amic Pepe Castellanos pintant amb un llibre obert de Freud al costat del cavallet.



Nude with leg up


Girl with a White Dog 1952

Benefits Supervisor Sleeping 1995



L'any 2000 va pintar el polèmic retrat de la reina d'Anglaterra Elizabeth II.

2 comentaris:

Claire ha dit...

Queda trist dir-ho, però només havia sentit a parlar d'aquest home i no havia vist cap de les obres... Però m'han agradat! Cada dia s'apren una cosa nova!

tobuushi ha dit...

Claire. Dona, no és obligatori saber qui era Freud, jo ho sé perquè faig estudiar Belles Arts, però bàsicament perquè els meus amics els agrada molt i sempre el tenen per referència.