divendres, de desembre 06, 2013

Les Muses i Mandela, de matinada

Aquest matí m'he llevat amb la notícia de la mort de Nelson Mandela.
Tot i que era una mort anunciada, sap greu que ens deixi una persona que malgrat les llums i les ombres que hagués pogut tenir, es va convertir en un referent de llibertat i de igualtat, desobeint les lleis, per injustes, perquè les lleis injustes s'han de desobeir ( Thomas Jefferson ).
Anit, per casualitat acabava un projecte, el projecte, que m'ha mantingut allunyat d'aquest blog. En un detall de la i.llustració, hi vaig fer aparèixer Nelson Mandela, com a homenatge personal a aquest heroi dels drets humans. Ho vaig fer desconeixen la notícia, potser les muses, que de vegades ens visiten em van inspirar.
Aquí va el meu modest petit, molt petit homenatge a aquest gran, enorme, ésser humà.

P.D. Avui també m'he assabentat que Amnistia Internacional Espanya a vetat l'entrega una de premis a Barcelona perquè no està d'acord amb la celebració del Tricentenari.
Han quedat ben retratats, un paper molt galdós de la secció espanyola de Amnistia Internacional, que fa prevaldre el seu nacionalisme partidista espanyol a la lluita per la Llibertat. Em pregunto què en pensaria Mandela de tot això...