divendres, de gener 16, 2009

Estudies o treballes?

No, no és que vulgui lligar amb aquesta fórmula tan tronada. Estudiar i treballar és el que feia Ninomiya Kinjiro ( o Sontoru ), un personatge real que ha esdevingut inspiració per molts japonesos, fins a convertir-lo en la icona dels estudiants.
Moltes són les escoles que a la seva entrada tenen una estàtua d'aquest personatge.

Minomiya Kinjiro va néixer cap el 1788, prop de la ciutat d'Odawara, fill de classe mitja camperola.
Però el fet que l'ha portat a fer famós és que estudiava mentre treballava al camp, per això sempre se'l representa duent un farcell de llenya mentre llegeix un llibre. Gràcies a la seva educació va arribar a tenir un càrrec important dins el govern de la ciutat, i el seu enginy va salvar moltes vides quan la fam va assetjar la vila. Per això és un personatge molt estimat i respectat fins hi tot avui en dia.






3 comentaris:

Carquinyol ha dit...

Personatges així necessitaríem també tenir com a model al nostre país.

Anònim ha dit...

konnichiwa!!

anata no burogu wa hontô sukkoi!
(em sembla que està ben dit "el teu blog és genial")
res, dir-te que estava buscant una cosa per google i m'he trobat amb el teu blog, me l¡he començat a llegir i me viciat @__@

ets de mataró .__.?

tobuushi ha dit...

Gràcies, no sóc de Mataró, m'agrada molt aquesta ciutat, a més a més s'assembla molt a Badalona ( la meva ciutat ), teniu un can Boter i un Frankfurt calcats. Hi vaig estar treballant durant un temps i en tinc un gran record, aleshores vivia a Canet de Mar.