Al Japó celebrem el dia de Sant Valentí d'una manera molt especial, com ja us he anat explicant en anys anteriors en diferents posts al blog; L'any passat. o el 2007.
Sant Valentí al Japó es coneix també com "la conxorxa dels fabricants de xocolata" perquè és l'època de l'any en que es consumeix més aquest producte, un 20% del total anual.
Com ja us he explicat altres vegades, el costum és que les dones regalin xocolata als homes. Es regalen xocolata als nois de l'institut que més t'agraden, al promès o al marit. Però també es pot regalar xocolata al cap de l'empresa o al professor, a un company de feina o algú amb qui tinguin un compromís. D'aquesta xocolata de compromís se'n diu "guirichoko".
També es pot regalar xocolata als amics, "tomochoko".
Hi ha diferents teories sobre l'origen de la tradició d'oferir xocolata.
1936 L'empresa xocolatera Morozov establerta a Kobe publica un anunci suggerint relagar xocolata al "teu Valentí".
1958 L'empresa Mary's Chocolate fa campanya als magatzems Isetan Shinjuku.
1960 Morinaga, potser l'empresa més gran de confit del Japó associa l'amor amb la xocolata amb la campanya "amants de la xocolata" també als magatzems Isetan.
1968 El fundador de Sony crea el dia de la xocolata per Sant Valentí als magatzems Sony Plaza.
Cap d'aquestes teories ha estat confirmada tot i que és clar que tan a Morozov com Mary's o Morinaga estan d'acord en que la xocolata sigui la protagonista de la festa. I com no, els magatzems més importants del país com Isetan, Marui Marui, o Takashimaya, s'apunten al carro, com ho fan "el Corte Inglés" o l'Fnac a Catalunya per Sant Jordi.
Jo, per la meva part, he rebut xocolata per part de l'Aya que em penso cruspir a la vostra salut!
Uns dies més tard la meva sogre em va regalar una capseta de "guirichoko". La Shikibu se'n llepa els dits!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada