dilluns, d’abril 12, 2010

Nyuenshiki

El divendres passat vam celebrar l'entrada a l'escola i el començament d'any escolar. Al Japó i a Corea, potser també a la Xina. L'any lectiu comença a l'abril. Aquest país és molt amant de les cerimònies, en fem per a tot. La del divendres era per celebrar el començament del curs escolar a l'escola de la nostra filla. És una escola vinculada al temple Xinto de Hachimansen, i el nostre director és el monjo principal del temple, per això la cerimònia va ser laica i religiosa alhora. Aquesta cerimònia s'anomena Nyuenshiki.

Els colors blanc i vermell són colors de festa molt vinculats al començament d'any o d'un projecte. L'avi de blanc és el director de l'escola i el monjo principal del temple ( pagoda ). El senyor del vestit fosc, dret i satisfet és el director real. Em fa gràcia que la primera pregunta que em va fer va ser que si m'importava que la Shikibu rebés formació religiosa Xinto, sembla ser que alguns pares estrangers ( només en som tres ) no volen que els seus fills rebin formació religiosa. Jo crec que és molt important que la Shikibu conegui la cultura del seu país i això implica la religió.

Les mames endiumenjades fent fotos com boges.

Els papes-reporters gràfics. Quantes hores de vídeo es deuen haver gravat aquest cap de setmana al Japó?

...els nens són els futur dels món...bla, bla,

Un noia va fer la cerimònia de benedicció de la mainada, em va semblar novella, ja que anava preguntant al monjo més expert amb la mirada. Però ho va fer molt bé. I més agradable a la vista de l'avi xaruc.

Malgrat tot a la canalla li costa mantenir la "formació". Tot i que aquestes cerimònies poder ser una mica avorrides, per a mi és com veure una pel·lícula, descobrint coses noves i vivint noves experiències en aquest país que m'ha acollit. És emocionant veure com la meva filla va esdevenint japonesa dia a dia.

Per cert jo anava vestit amb una texans negres i una camisa del mateix color, poc ortodox pels estàndards, però com que sóc "gaijin" m'ho puc permetre.

1 comentari:

Carquinyol ha dit...

Bé company, si fos per a alguns aquí també farien cerimonies per a tot (però serien d'un estil una mica... ja saps...).Penso que fas bé implicant a la teva filla en la cultura (religió inclosa) així no li tanques cap porta.

PS: Se'm fa estrany veure un fotiment de japonesos amb una càmara a la mà i que no estiguin enfocant la Sagrada Família :P