dimarts, de febrer 27, 2007

Fujiya, una icona que decau

Després de 97 anys de historia, l'empresa Fujiya està passant els seus pitjors moments.
Fujiya era l'empresa de pastisseria amb més prestigi del Japó, i la seva cadena de restaurants familiars han estat part de la vida de molts japonesos des de petits, inclòs la meva filla, que hi celebrar els seu primer aniversari.
Fujiya, però ha estat apunt de tancar, els motius, un escàndol provocat pel descobriment de la deixadesa en les mesures de higiene.
La primera alarma es va donar quan una mare va trobar un paràsit, per dir-ho d'alguna manera suau, en un dels pastissos que s'estava menjant el seu fill, davant la queixa de la mare el gerent de la botiga li va treure importància afirmant que malgrat el disgust, no representava cap perill pel la salut. La mare aleshores li va respondre que si no era perillós que s'ho mengés ell.
Aquest incident, és clar, va transcendir a la premsa, va ser en aquell moment que antics empleats de la companyia van denunciar que Fujiya utilitzava llet caducada per la confecció de les seves famoses xocolates "Milky".
Tot això ha obligat al ministeri de sanitat a fer una inspecció a les plantes elavoradores de l'empresa per acabar de descobrir la realitat.
Els resultat ha estat nefast per l'empresa, ja de degut a l'escàndol més de 900 botigues de la cadena han hagut de tancar i els seus productes han estat retirats del mercat.

Actualment l'empresa Yamazaky Pan, ha anunciat que volia salvar Fujiya, aquesta notícia ha estat rebuda amb molta satisfacció pels empleats de la companyia que van rebre al carismàtic president de Yamazaky Pan com un heroi el dia que va visitar les seves intal.lacions.

Suposo que el prestigi de Yamazaki Pan salvarà Fujiya, així ho espero, es faria estrany passejar pel Japó sense la companyia de la seva mascota i símbol, la graciosa Peko chan, Peko chan és present a la vida dels japonesos des de 1950.
Aquest és un cas curiós, ja que l'estiu passat uns amics que ens van visitar em vam dir que aquest personatge els semblava un que havien vist a l'Estat Espanyol.
Ho he comprovat i he descobert que l'empresa Churruca utilitza una copia exacte de la nostra Peko chan, només que li han canviat el color de cabells i l'anomenen Miss Palomita.
Quina barra!
Sembla ser que els pobres de Fujiya no només tenen paràsits als pastissos.

Una imatge de la "Miss Palomita" registrada i tot, barra, barra!


Un altre exemple de la "pirateria" dels barruts de Churruca


Aquesta és la vertadera imatge de Peko Chan, hi ha coses que no s'entenen, sembla mentida que encara no els hagin denunciat.

Una altre de les moltes figures que hi ha a l'entrada de qualsevol de les botigues de Fujiya.

P.D. Si visiteu el web veureu només una carta de disculpes i una nota.

2 comentaris:

Carquinyol ha dit...

Ja deia jo que em sonava la cara aquesta...

perquè després diguin que els xinesos i els japonesos només saben copiar, en fi

Elisenda ha dit...

Be els de churruca no son els primers de copiar una imatge o logo. El logo de la M de Madrid es exactament el de la M del Metropolitan de New York. I jo en conec d’un que per presentar un disseny per la universitat va copiar vilment el logo de la Pompeu. O sigui que d’usurpadors d’idees en surten cada dia un munt.
:)