dimecres, de febrer 11, 2009

Tomei no és autopista

No sé si us passa que de vegades associeu un nom a un subjecte, i al cap d'un temps us adoneu que esteu emprant un nom equivocat.
Quan era petit usava "muntifins", "xiruques", "bambes" bevia "cacaolat" i menjava "nocilla", i després vaig descobrir que eren noms de marques i no els noms dels objectes en qüestió.
L'altre dia em va passar una cosa que va fer que l'Aya encara rigui.

Anàvem per l'autopista i que va de Yokohama a Odawara i li vaig dir a l'Aya:
- Aquesta no és la "tomei" que hem d'agafar, ens hem equivocat, cal que agafem la "tomei" de Tòquio a Nagoya.
- Què vols dir?- em va respondre.
- La "tomei" d'Odawara no és la bona, perquè va per la costa, i nosaltres anem cap a l'interior.
I vam fer mitja volta. Un com a l'autopista de Nagoya, li vaig dir:
- Veus? Tomei cap a Nagoya, aquesta és la bona.
- És clar la "Tomei" va a Nagoya, tonto - Em va dir.
- Tomei és un acrònim, vol dir To ( Tòquio ) Mei ( Nagoya ) - Em va explicar pixant-se de riure.
Després de quatre anys al Japó no me n'havia adonat que "tomei" no era autopista en japonès, sinó el nom de l'autopista, en japonès autopista es diu "kousoku douro".
Va ser com sortir de la caverna de Plató, i és que l'única autopista que havia vist o sentit a parlar fins aleshores era la Tomei, i havia associat aquest nom al subjecte.
La Tomei pertany a la companya NEXCO, ( una mena d'Acesa japonesa ) i té una longitud de 346.8 km. 

La Tomei quan passa aprop de casa.

Per justificar la meva beneiteria us explicaré que als japonesos els passa una cosa semblant amb Castella, es pensen que Castella vol dir pa de pessic. Al segle XVI quan els primers jesuites portuguesos van arribar al Japó duien "pan de castela" ( pa de pessic ), i els japonesos es van quedar només amb "castela".

2 comentaris:

Carquinyol ha dit...

No sé company, tampoc ho trobo tan estrany, serà que jo també sóc molt despistat !!

PS: pa de pessic, què bo, aquests que ens treuen pa i ens foten pessics...

Jordi ha dit...

Hola!!!

Mira jo el diumenge estic "lliure", estic a disposició de la nòvia, heheheh.
Si m'escrius un mail et contesto i cap problema per la meva part quedar.
Salutacions

Jordiaromi(a)gmail.com

Salut!!!!