dijous, d’octubre 13, 2011

Les peres japoneses

Ho sento pels qui us pensàveu que avui parlaria dels pits de les meves conciutadanes...us volia parlar de les "Nashi", les peres japoneses. Al Japó tenim el costum de regalar fruita la fruita és molt cara i regalar fruita de temporada es considera un bon regal. Ahir ens va visitar la meva sogre, li havien regalat unes peres gegants, i ens en va donar un parell, la veritat és que cada una era gairebé tan gran com el cap d'en Miró, ben bé com quatre peres llimoneres de les nostres, això també és un "vici" dels japonesos els agraden les fruites gegants, maduixots, raïms, préssecs, com més grans millor.
I són bones? Bé la terra del Japó és molt dolça, però també plou molt, jo la trobo un pel insípida. Ara sí molt espectacular. Crec que cada peça valia uns 8 €, no sé si els pagesos japonesos tenen PER, el que sí tenen és un govern que els protegeix fixant preus molt alts i molta propaganda en contra la fruita estrangera.
L'amic Luke em va haver d'ajudar a tallar la fruita amb la seva espasa làser, i haig de dir que era molt bona.

6 comentaris:

Carquinyol ha dit...

Sort que has dit que era una pera, perquè jo no l'havia vist mai i hagués dit que era una poma.

tobuushi ha dit...

Carquinyol.
Tens raó, les peres japoneses semblen pomes, només la pell les diferencia.

Laura ha dit...

JAjajaja, justament la setmana pasada vem comprar peres d'aquestes al Carrefour a 2 euros el kilo... I el meu xicot quan les va veure em va comentar que amb el seu germà, de cachondeo, els deien les pere-poma!

Assumpta ha dit...

Quina forma tan estranya! Jo també pensava que era una poma :-))

Molt enginyós el comentari del PER ;-))

(Records a en Luke)

tatanu ha dit...

Jo tot sovint en tinc a la botiga, les poso a l'entrada, i així la gent quan passa es para a mirar què és i entren a preguntar (i de tant en tant compren i tot). Nashi màrqueting :P

Claire ha dit...

Jo abans de saber que es deien nashi jo també en deia pera-pomes. La dona que s'encarregava del ryokan on m'estava sempre a Tokyo (abans de que tanquessin) ens en van regalar per tastar-ne i em va agradar molt! Però així de grosses no n'havia vist! Mola!!