dimecres, d’octubre 26, 2011

Quin any vas néixer?

Recordo que us he parlat alguna vegada que al Japó, si bé tenim el mateix calendari que a occident, els anys, oficialment es compten diferent. Per exemple ara som a l'any 23 de Heisei. Això és important perquè tota la documentació oficial consta amb aquesta data.
Els anys japonesos es compten doncs, d'una manera molt peculiar, l'entronització de l'emperador. No us penseu que són massa monàrquics, és només una tradició, hi ha molts que no saben ni com es diu l'emperador de nom, tothom l'anomena pel nom que rep quan puja al tro, en aquest cas l'emperador Akihito es coneix com a Heisei, aquests períodes de temps també serveixen per separar les èpoques històriques del país, però d'això un en vull parlar en una entrada més detalladament.
Heisei va començar l'any 1989 quan va morir l'emperador Hirohito, més conegut per emperador Showa. En morir l'emperador el període Showa ( 1926 - 1989 ) va desapareixer amb ell. Sovint els japonesos es refereixen a Showa com el període de la post-guerra fins als '70 i '80, però es remunta més enllà. Ara tot el que és Showa està de moda, com passa a occident amb els '60 o '70.
Jo vaig néixer a Showa, l'any 44, i els meus avis van néixer durant el període Meiji ( 1868 - 1912 ), sona estrany quan ho escric, em fa sentir més vell. Ara es parla de la generació Heisei, els que comencen a treballar i a agafar responsavilitats, els Showa aviat els haurem de deixar pas. La Shikibu va néixer a Heisei 18 i en Miró a Heisei 22, feu comptes.
I vosaltres a quin any vau néixer, Showa, Heisei, potser Taishou?

7 comentaris:

Eutrapèlia ha dit...

Compta un altre Showa!

maria ha dit...

Si Showa equival a entre 70 i 80, jo també sóc Showa. Una mica enrabassat...

Assumpta ha dit...

Ostres, jo sóc de lletres, lletres... m'ho calcules tu? Vaig néixer el desembre del 61.

Suposo que vaig néixer a Showa, però potser l'any 35 o així... no sé (calculant l'edat que pots tenir tu... hehehe)

tobuushi ha dit...

Showa va des de l'any 1926 fins al 1989, tot i que el '70 són molt populars, potser perquè els qui menen ara van néixer durant aquests anys.
Jo vaig néixer al decembre de 1969 per això encara tinc 41, els del meu any Showa 44 tenen 42, que és una edat molt dolenta perquè en japonès 42 és un número de mal estruc.
L'Assumpta si va néixer el 61 vol dir que és de Showa 36.
Aquí teniu un convertidor per poder jugar una estona.
http://www.japan-guide.com/e/e2272.html

Assumpta ha dit...

Aaaaai, ho he fet a ull, calculant l'edat que creia que podies tenir tu i fent la resta i gairebé l'he encertat!! ;-))

Glubs... suposo que la manca d'algunes "s" i una "t" són per escriure ràpid i no perquè em parlis de vostè :-))

Està bé el convertidor aquest! ;-)

tobuushi ha dit...

Assumpta, parlava de tu en 3a persona, potser ha quedat rar. ^_^.
Per cert he posat la meva edat a la gorra del dibuix.

Assumpta ha dit...

Ostres, aquest "41" ha estat aquí en tot moment? Prometo que no m'hi havia fixat!! Mare meva, què despistada!! Jo vaig calcular perquè un dia vas dir que quan eres petit en Franco encara vivia i, pel que vas explicar llavors, doncs vaig fer els meus càlculs hehehe :-))