dimarts, de març 01, 2011

Tornar al passat per tenir futur

Fa pocs dies la companya JAL ( Japan Air Lines ) va anunciar que a partir del mes d'abril tornaria a usar la marca original des de la seva fundació.
Les causes del canvi han estat conseqüència de la fallida econòmica que l'empresa va patint des de fa un parell d'anys.
JAL és una de les neves companyies favorites, quan has de viatjar tancat dins d'un avió durant 12 hores seguides és agradable que el personal de vol sigui amable i educat, lluny de la mala llet i supèrvia de funcionari franquista en que tracten els clients altres companyies.
Densà de la crisi, JAL ha hagut d'acomiadar milers de treballadors, espero que les noves mesures no afectin el servei i l'atenció al client que fins ara oferia l'empresa.
De fet aquest és un dels motius del canvi de marca, donar a entendre als clients que JAL serà fidel a la tradició de bon servei al que els seus clients estem acostumats.

Fins ara el avions de la JAL duien a la cua un sol naixent, i de vegades anàven decorats amb diferents motius, com ara flors de cirerer en la imatge anterior.
A partit d'ara tornarà la grua japonesa que ja havia estat símbol de l'empresa i una icona nacional.