dilluns, de novembre 22, 2010

Taiyaki

Taiyaki vol dir "tai" ( orada ), "yaki" ( a la brasa ), és un pastisset típic fet de farina d'arròs i farcit de diferents sabors, com azuki ( melmelada de mongeta ), xocolata, crema, caramel, crema de sèsam negre, etc...
Es pot menjar fred o calent, posant-lo al gratinador una estoneta, jo ho prefereixo. La textura de la massa és una mica gomosa per això se'n diu "mochi-mochi". Les orades al Japó són un simbol de riquesa, abundància i bona sort.
Hi ha un dilema alhora de menjar-se un Taiyaki. Per on cal començar? Hi ha gent que prefereix menjar-se la cua primer i l'altres comencen pel cap. Vosaltres per on començarieu?

3 comentaris:

Claire ha dit...

Ostres! Quan vaig estar al Japó de vacances en volia tastar però em vaig quedar amb les ganes! És una de les mil excuses que em poso per tornar a anar-hi! :-)

Doncs jo tindria un dilema... la cua sembla que no estigui farcida, oi? O potser menys farcida, no?
Bé, el que jo faria, i que faig amb altres coses, començaria pel cap, que sembla que està més farcit, i quan estigués per la meitat, començaria a menjar una mica la cua i una mica del mig, i així no em quedaria la cua al final sense farcit. S'enten el que vull dir?

Ara ja torno a tenir gana!!!

maria ha dit...

Sense dubtar-ho començaria per la cua.^^Tinc una curiositat.la mermelada de mongeta té el mateix gust que la patata i mongeta d'aqui?És una altra ingredient diferent.^^

tobuushi ha dit...

A la meva filla i a mi ens agrada comencar per la cua, i a l'Aya li agrada fer-ho pel cap.
Claire, crec que amb el teu sistema acabaràs amb una bonica llàntia de crema al vestit ;) però t'ho passaràs d'allò més bé.
Azuki és una melmelada de mongeta roja dolça, amb un sabor que pot recordar al codonyat.