Una de les coses que més m'agrada del Japó és el servei d'atenció al client, la correcció, l'educació, i la deferència en que els empleats que treballen de cara al públic es dirigeixen als clients o usuaris. És com si fossis la Julia Roberts a "Pretty Woman".
L'altre dia em vaig adonar que el paper de vàter tenia un missatge escrit al final, "maidoarigatou"- gràcies per cada vegada - la gràcia me la va fer a mi en veure que algú es va prendre la molèstia de posar-hi un missatge d'agraiment.
3 comentaris:
Igual que aquí, on sovint sembla que les empreses et fan un favor venen-te els seus productes.
És que els japonesos sou tan educats...moltes societats n'hauríem d'aprendre de vosaltres.
Ui! No, no, els japonesos "són" molt mal educats, van a la seva, i ja et pot agafar un atac de cor al mig del carrer que ningú s'aturara per ajudar-te, al tren són fatals, no et deixen seure al tren quan vas amb un nadó, veus avis drets i tothom fa veure que dorm, quina diferència amb Nova York on t'aguanten les porter dels ascensors, o et cedeixen el pas quan vas amb un cotxet.
El que passa és que al Japó hi molt bon servei al client, i el japonesos són molt tranquils pel que fa a barallar-se o a cridar, també són bastant respectuosos amb les normes, però només bastant.
Publica un comentari a l'entrada