dimarts, de febrer 21, 2012

Donuts o "natto"?

Ahir vaig comprar una capsa de donuts per fer esmorzar especial, ja que la Shikibu té dos dies de festa després de la gran actuació del cap de setmana.
Fa poc van obrir a la comarca de Shonan un nou centre comercial, Terrace Mall. Hi ha botigues de totes les marques, i també un Krispy & Kreme, una botiga de donuts tan popular que quan van obrir la primera a Shinjuku fa uns quatre anys, s'hi feien cues de dues hores! I així durant dos anys. Aquesta botiga de Terrace Mall també és molt popular i sempre que hi hem anar hi havia massa cua, però ahir la cua era raonable, o sigui que vaig aprofitar.
Als japonesos els agraden molt els dolços, i sobretot si tenen bona pinta ( colorins i formes divertides ), per això fan fira quan troben botigues com aquesta, que a més té molta fama, recordeu que al Japó els EUA són una referència.

Però si ets una nena japonesa petita i bufona, en comptes de menjar donuts prefereixes menjar "natto" ( mongetes de soja fermentada amb gust ranci ), perquè vol ser molt forta i no agafar la grip.
Jo tinc clar el què em ve més de gust, i a vosaltres, què un prova més, donuts o "natto"?

8 comentaris:

Carquinyol ha dit...

Una difícil elecció ... crec que em quedo amb unes torrades amb oli, sal, all i pernil ;)

Marta ha dit...

Home, jo un trocet de cada donut....però un trcet, eh?? I després les mongetes!

Claire ha dit...

Jo en aquest cas em quedo amb els donuts! El natto no m'acaba de convèncer del tot... Una mica potser, però bé, només l'he tastat una vegada i tampoc vaig acabar de decidir-me si m'agradava o no.
M'encanta Krispy & Kreme, però em sembla que sóc més de Mr.Donuts! Cada dia per esmorzar em menjava un donut per emportar de Mr.Donuts! Els trobo mooolt a faltar! Quina gana!!
La teva filla sí que sap! Creixerà molt forta!

Assumpta ha dit...

Doncs si el natto em protegirà i em farà forta, el que jo faria és menjar una mica de natto i, després, un parell de donuts! :-DDD

Assumpta ha dit...

Ah, de donuts jo vull un d'aquests que porta xocolata i "no-sé-què" per damunt (que sembla ametlla picada o així) i després un altre, el que em recomanis ;-))

tobuushi ha dit...

Carquinyol.
Bona eleccio la teva, tanmateix un pel dificil al Japo, tot a base d'imitacions com el proshuto.
Claire.
El boxador Kameda Kōki diu que només menja natto, i és campió del món, de fet porta moltes proteines però té un gust fastigós ranci i amargant i fa molta pudor.
Assumpta.
No cec que t'agradés gaire el natto. Jo en vuit any només l'he tastat un cop i va ser horrorós!
Hi ha un donut amb nous picades i caramel i un altre amb ametlla i festuc. Ambdós boníssims!

Anònim ha dit...

Hi ha cap tenda on pugui trobar natto a tarragona barcelona o voltants? Merci.

tobuushi ha dit...

Anòmin 9:20pm
No t'ho sabira dir, ja anys que no visc a Catalunya, però hi ha una botiga a Barcelona, la Tokyo Ya que ven molts productes japonesos.
http://tokyo-ya.es/tienda/catalog/index.php
Si no en tenen sempre els pots denanar on trobar-ne.