dimecres, de novembre 29, 2006

Asashoryu, el Drac Mongol


Aquest cap de setmana passat el campió de Sumo (Yokozuna) Asashoryu (Matí Drac Blau) de Mongòlia a guanyat per dinovena vegada consecutiva la copa de l'Emperador. Ha estat a Fukuoka, a la Prefectura de Kyushu, al sud-oest del país.

Com va vaig comentar fa mesos en un post, actualment hi ha molts estrangers dins l'èlit del Sumo, els més destacats són el búlgar Kotooshu, i el mateix Asahoryu, el campió.

Molta gent a criticat Asashoryu pel seu caràcter, diuen que és massa orgullós i que humilia als contraris "empenyent-los" fora de l'arena, potser sí que mostra supèrbia, però a mi m'encanten les cares que fa de perdonavides quan rep el premi desprès dels combats, el trobo genial.

Per a mi el que passa és que deu fer molta ràbia que durant anys guanyi sempre un mongol, a l'esport més japonès. I la cosa no s'aturara perquè hi ha "hometots" immensos vinguts de països com Geòrgia, Rússia o Lituània, que també volen ser campions.

De Rikishis, o Sumo-san, n'hi ha molts però de Yokozuna només n'hi pot haver un, com als "Inmortales". De fet Asashoryu es retirarà Yokozuna hi ho seguirà sent fins que es mori.
No és el més popular, però és un dels millors de la història d'aquest esport, i amb la victòria del passat diumenge ha tornat a fer record, cinc vegades marcant 15 a 0.
Els campionats de Sumo hi ha 15 participants, de primera, tots contra tots, el que més combats guanya es converteix en el campió d'aquest campionat però no encara en Yokozuna, també serveix per pujar de grau de categoria.
El Sumo, per a mi és una de les coses més maques del Japó, i em transporta a altres èpoques, veient el campionat m'imagino tenir al costat Sayuri omplint-me un ochoko de sake calent.

Si us interessa el Sumo, podreu trobar informació, en anglès, al web oficial de la Federació de Sumo

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Tot i que sempre m'han impressionat les moles aquestes, no he vist mai un combat de sumo. La veritat és que els esports de lluita no m'han atret mai.

En tot cas, com tot s'ha de provar, quan tingui una oportunitat ja ho veuré.

Anònim ha dit...

Jo recordo mirar el sumo per la parabòlica a l'Eurosport i en alemany. Encara ric de pensar-hi!