dimecres, de juny 14, 2006

"atenshon purizu"


"atention purizu", "atention please", ja em permetreu que avui interrompeixi l'emisió del folletó sobre la vida del Shogun, però és que, degut al darrers esdeveniments he hagut de fer pública una cosa que ja fa temps que reflexiono.

En els últimes setmanes Ibèria a fet l'anunci de que abandona l'aeroport del Prat de anar a la nova terminal 4 de Barajas.
Si heu tingut l'oportunitat de viatjar amb avió i comparar el servei de les diferents companyies aèries, potser tindreu la mateixa impresió que jo. En tota la meva vida viatjant en avió mai m'he sentit tant maltractat com en els avions d'Ibèria, a part del confort, no són ni de bon tros els millors avions ni els mes nous. A part d'això has de patir l'arrogància de la tripulació. Ibèria té un codi de conducta ranci i amb mentalitat de funcionari "ministerial-valle de los caidos". Igual que el que et pots trobar en el Paradores Nacionales. El client és un usuari, i no es tractat amb respecte. Les bagues continues dels seus pilots, els millors pagats d'Europa, i l'altivesa de les seves hostesses.

Per a mi no hi res com JAL, malgrat que darrerament a tingut problemes i se li ha criticat el manteniment dels avions. És on millor m'han tractat, amb un personal entregat, amb vocació de servei, elegants, però atents a qualsevol requeriment del client.
Si Ibèria se'n va, bon vent i barca nova, ja més companyies aèries al món, i Barcelona, és ara per ara, el destí preferit de l'Estat Espanyol.

Aprofito l'avinentesa per convidar-vos a visitar el web de la sèrie "atenshon purizu", de Fuji TV que en basa en la formació de les hostesses de vol dins la companyia japonesa JAL. La serie la protagonitza l'adorable Aya Ueto (també protagonista d'Azumi). En la sèrie expliquen, en to de comèdia, la difícil i rigorosa formació de les hostesses, i com la filosofia de l'empresa es dirigeix en assolir la satisfacció del client, valorant per sobre de tot la qualitat en el servei i el tracte directe. Cercant en tot moment el camí a la perfecció i l'entrega absoluta de l'equip.
És especialment il.lustratiu l'episodi en que un periodista perd un bolígraf a l'hangar i com més de 30 oficials mecànics dediquen tota la nit a trobar-lo.

Si visiteu el web ( www.fujitv.co.jp) podreu veure tràilers, entrevistes, una galeria de fotos on surt el fill del primer ministre Koizumi, que fa de pilot novell,fatxenda però inútil. Un apartat divertit és veure l'Aya Ueto vestida amb els uniformes històrics de la companya, es una nina!

Espero que tingueu un bon vol i no fumeu.