dilluns, d’abril 09, 2012

Dinant al parc sota els cirerers

Avui, malgrat el vent, feia molt bon dia, i després de l'escola de la Shikibu, hem anat a dinar al parc, hi havia molta gent fent el "hamani" de vol dir literalment: mirar les flors.

Als japonesos els agrada molt anar a gaudir dels cirerers florits, durant aquestes setmanes s'hi fan festes sota els arbres, algunes d'amics i família, altres d'empresa.

Cirerer en japonès es diu "sakuragi" i la flor del cirerer, la "sakura" és una de les més estimades del país. De fet es fan peregrinacions per veure un bon jardí de cirerers, si mai teniu l'opotunitat de venir al país del Sol Naixent, aquesta és una de les millors temporades.

Hem anat al Parc de Sogo ( Sogokoen ), abans de la Guerra era un fàbrica d'avions, avui en dia de la fàbrica no en queda res, l'espai s'ha convertit en el pulmó verd de la ciutat.

Una altra cosa que heu de saber del Japó és que sempre hi ha gent arreu, és clar, en som molts visquent en aquestes illes. Avui dilluns el parc semblava ben bé un cap de setmana.

Aquest ha estat el meu déjeuner sur l'herbe (^_^)

7 comentaris:

Alba ha dit...

M'encantaria venir al país del Sol Naixent en aquesta època! Les fotos que mostres del parc són precioses...

Carme Rosanas ha dit...

És preciós!

A mi també m'agraden molt els arbres florits...

No m'estranya que algú s'hagi inventat el hamani, més aviat m'estranya que hi hagi tants llocs on no l'ha inventat ningú.

Un bon déjeuner sur l'herbe ;)

Eutrapèlia ha dit...

Jo ja he dit al meu xicot que quan anem al Japó serà a la primavera, aquestes fotos m'han fet decidir. Clar que encara queden uns anys perquè ens puguem permetre un viatge així junts... :)

Carquinyol ha dit...

Sembla un lloc força agradable el parc aquest, i realment venia de gust anar a sota dels cireres a gaudir del bon temps !! Per a meva part cireres no, però ametllers si que n'he vist un munt de florits !

Aprofito per contar-te una anècdota que em va passar dijous passat, Dijous Sant, a l'Euromed amb un grupet de japonesos. Anavem cap a València amb el cotxet d'en Micaquet i un parell de maletes i l'andana estava plena de gent ja que el tren anava complet, doncs bé, arriba aquest i el nostre vagó ens cau una mica lluny, arribem i veiem una cua llarga de gent per a entrar.

Doncs bé, veuen a la meva dona amb el cotxet del nen i *tots* la deixen passar. Eren tots turistes japonesos. Això no ens havia passat mai en l'any i poc que fa que agafem el tren amb en Micaquet (de fet, excepte unes quantes excepcions, passa més aviat el contrari…)

I el viatge un dels més tranquils que hem fet, tot i que parlaven i s'ensenyaven fotos els uns als altres no hi havia pràcticament soroll dins del vagó.

tobuushi ha dit...

Alba.
Moltes gràcies! Els cirerers són fantàstics!
Carme.
Alguns japonesos que viuen a Barcelona es reuneixen sota un cirerer que hi ha al parc de la Ciutadella.
Eutrapèlia.
Primavera o Tardor, però mai Estiu. No siguis exagerada que no és tan car (^_^), el bitllet d'avió sí que fa mandra però el viatge dins el país és molt raonable, més barat que qualsevol viatge a Europa.
Carquinyol.
Molt maca l'anècdota, no et pensis que quan van a treballar no són tan amables i van més a sac, però és veritat que junts no són gaire de fer barrila.
Ja me'ls imagino mirant-se el Micaquet tot dient "kawaii", ho vas sentir a dir?

Carquinyol ha dit...

Per ser-te sincer… és que no es feien sentir. Si que miraven al nen i li feien gràcies, però és que parlaven tan fluixet !!!!

PS: Pel pròxim bitllet penso demanar els seients al vagó dels japonesos !!

Claire ha dit...

Que maques les fotos! Algun dia, quan les vacances m'ho permetin, aniré al Japó a la primavera i veuré els cirerers florits!! No saps les ganes que en tinc! Però millor visitar el país a l'estiu que mai, no? ;-)
Esteu molt guapos i contents a les fotos!! M'encanta!!!
Ui, tindré en compte això del cirerer del parc de la Ciutadella, doncs! ;-P Merci!