dimecres, de setembre 17, 2014

Tres-cents 18 de setembre

El 18 de setembre ha marcat la meva vida, literalment. Un 18 de setembre de fa "secrets anys" (^_^) va néixer la meva mare o sigui que si no hagués estat així, jo ni existiria. Anys després també un 18 de setembre, quan jo en tenia 5 ( i mig ), va néixer la meva germana, després d'aquell estiu a Cabrera de Mar on vaig aprendre a muntar a cavall, vaig tenir la meva primera bicicleta ( potser per fer-me passar la gelosia ) i vaig descobrir els còmics de l'Astèrix.

Abans de fer 20 anys i després d'unes vacances a Galícia amb els amics de la Universitat em van ingressar un 18 de setembre a la Clínica del Sagrat Cor de Barcelona, víctima d'una úlcera de Crohn, davant la incompetència dels metges d'aquell centre vaig ser traslladat un mes més tard a Sant Pau on vaig passar-hi dos mesos, una de les experiències més especials de la meva vida, els fans de Polseres Vermelles ho entendreu.

Continuant amb el relat de la meva vida, ja d'adult, casat i expatriat al Japó, la vida em va fer un regal un regal preciós en forma d'angelet, el 17 de setembre de fa nou anys va néixer la Shikibu, a 3/4 de 11 de la nit, va anar de ben poc que no neix el 18 de setembre, un petit problema d'arritmia cardíaca però, ens va mantenir allunyats del nostre tresor ben bé fins les 5 de la matinada del, és clar 18 de setembre, que va ser el primer cop que vaig poder abraçar la meva petita filleta.

Demà serà 18 de setembre, fins fa poc no vaig aprendre que el 18 de setembre era la data de la capitulació de Cardona i el fi de la Guerra de Successió al Principat. És curiós que aquest fet ens fos tan desconegut als catalans. ( Per cert, Franco va convertit el Castell de Cardona en un Parador Nacional ).

Molt lluny d'on sóc ara, potser no tan lluny de vosaltres, el 18 de setembre es convertirà en una data històrica per una nació d'Europa, Escòcia, demà votaran si volen ser independents del Regne Unit i recuperar la sobirania que fa més de 300 anys van cedir a Anglaterra.

El resultat del referèndum d'Escòcia estic segur que tindrà un gran impacte sobre la nostra nació i com a conseqüència, la manera en que enfrontarem els mesos següents abans de la nostra pròpia votació, és possible que aquest 18 de setembre ens afecti com a poble i és clar, a nivell individual, ja que estic convençut que una victòria del "YES" encoratjaria els nostres indecisos a pendre partit per la independència, sobretot en veure que l'endemà de les votacions escoceses ni el món s'ensorrarà ni cap plaga d'Egipte caurà sobre els caps dels habitants del nou estat.
Jo estic convençut que demà tornarà a ser un dia que canviarà la meva vida.

5 comentaris:

maria ha dit...

Tant de bo...tant de bo.^-^

Raylegh ha dit...

Bé no se què passarà. Les enquestes diuen que el "no" porta una mica d'avantatge, però de totes maneres passi el que passi crec que Catalunya sí que se'n ensortirà.

Anònim ha dit...

Només hem queda un dubte, llavors el teu aniversari quan es?

Anònim ha dit...

Fa poques hores s'ha aprovat la llei de consultes, i que ban poc fins que la consulta d'independència sigui convocada. Si voleu participar-hi us heu de registrar al Registre de Catalans a l'Exterior ABANS (molt important) que la consulta sigui convocada. Ho heu de fer al següent enllaç:

https://registreexterior.gencat.cat/WebForm/AppJava/views/index.xhtml?set-locale=ca_ES


PD: Sóc un seguidor del vostre bloc de fa uns quants anys. Simplement volia informar-vos de la necessitat de registre per tal de poder participar al referèndum d'independència del 9N.

tobuushi ha dit...

maria
Ja veuràs com sí.

Raylegh
Tenies raó, amb tot.

pons007
Ha, ha, ha, només et diré que sóc Sagitari i que vaig néixer en un any molt sexy.

Anònim
Gràcies, ja fa setmanes que em vaig registrar.