divendres, de juny 22, 2012

El "tinto del verano"

Alguns us preguntareu el per què d'un títol tan "castís", però és que no se m'ha acudit cap altre manera millor de representar el suc de Shiso vermell, una beguda no alcoholica molt típica de l'estiu japonès.
El Shiso és una planta aromàtica amb propietats bactericides, cosa que la fa molt apte per condimentar el Sushi i altres plats de la cuina d'aquest meu país.
Normalment s'empra la versió verda que trobareu decorant plats de peix o arrebossada a la Tempura. Fa temps també us en us ensenyar una versió de Shiso verd de la Pepsi. El Shiso verd no m'agrada gens, però el vermell, Akajiso, m'encanta, sobretot el suc que prepara l'Aya, seguint la recepte de la seva mare.

Cal bullir la fulla fins tenyir l'aigua i s'hi afegeix àcid cítric i sucre, el resultat és xarop espès que després es barreja amb aigua o, el meu favorit, gasosa, amb una mica de gel i potser una fulleta de menta, és una beguda, molt refrescant, sana i boníssima. No us podria dir a que té gust, perquè té gust de Shiso i no s'assembla a res que hagi tastat abans, potser pot recordar a la pruna o a la remolatxa, però és menys aspre que la remolatxa, i definitivament més agradable.

Tant de parlar del suc, ara m'ha vingut sed, me'n vaig a la cuina a preparar-me'n un, salut!

2 comentaris:

Assumpta ha dit...

Homeeee convida, que aquí fa una caloooooooor... ufff

:-DDDD

Claire ha dit...

No ho he tastat mai, però ara tinc ganes de tastar-ho! Això no es fa! jejejejeje Segur que el que fa l'Aya és molt bo!!!