divendres, d’abril 10, 2009

Lladres i "serenos"

Anit vaig sentir més sirenes que de costum, vivim al costat d'un petit hospital, i sentim les ambulàncies com van i venen. Anit però quelcom em va fer pensar que no era normal tanta sirena. Un atropellament potser, alguna baralla de borratxo, a Hadano? No és massa tranquil.

Aquest matí el veïnat ja en parava, i la sogre m'ha fet arribar la notícia, havien assassinat una persona a la botigueta de maquetes de "Gundam". És una petita botiga de 10m2 com a molt, fosca i plena de capses de models i maquetes de trens, robots, avions, vaixells...amuntegades sense cap ordre aparent.

Les primeres hipòtesi parlen d'un robatori frustrat, el lladre, no professional es veu descobert, s'espanta i mata al propietari. Podria ser, molta gent s'ha quedat sense feina, i està desesperada.

La meva imaginació, de safareig, em fa pensar que potser és massa curiós que un negoci tant petit i amb tant poca sortida resti obert mentre que altre més solvents han d'anat tancant. La foscor i la deixadesa de la botiga sempre em feien pensar que no fos una tapadora per negocis menys legítims, en quatre anys no hi he vist entrar mai cap client.

Aquest matí, m'ha vençut la curiositat, i he passar aprop de l'escena del crim, just al girar la cantonada de casa nostra, he vist una tenda dels CSI, i un policia interrogant una veïna, no m'hi he apropat més, ni he mirat de fer una foto, quelcom dins meu m'ha aturat. Un "gaijin" ( estranger ) pelat fent fotos de l'escena d'un crim, mala idea. Al Japó som sospitosos en potència, per això ens fan escàners les empremtes digitals en passar pel control de passaports de l'aeroport.
Molts dels que s'ha quedat sense feina són estrangers, de latino Amèrica, treballadors poc qualificats que no parlen japonès.
He vist masses peŀlícules de policies per estar prou escaldat.
El que em sap greu és que fan uns mesos van entrar a robar a la botiga de davant de casa, que és propietat d'una companya de feina, també van robar en cases veïnes. Hadano és un poble on molta gent no tanca les portes de les cases, on pots anar tranquil per carrer amb l'única precaució de que una "maruja" no t'atropelli amb la bicicleta. Sembla que el país està canviant, lentament s'està tornant violent i el crim augmenta. El creixement de la població s'ha aturat, però cada vegada hi ha més immigrants, tindran raó els que diuen que els estrangers només duem problemes?


Notícies de darrera hora:
El finat de 79 anys ha rebut 10 ganivetades, una mica massa per tractar-se d'un robatori frustrat, a més la caixa era oberta i no s'ha endut els diners.
A veure si tindre raó i aquest home tenia algun afer brut entre mans. Sembla ser que la botiga era molt popular entre la mainada, tinc massa imaginació, només de pensar-ho ja em poso malalt.