dimecres, de gener 12, 2011

Fukubukuro ( la bossa de la sort )

Després del Cap d'Any, al Japó hi ha un esdeveniment que revoluciona al personal, són les rebaixes, és clar!
Com a Catalunya, les rebaixes són una follia, tanmateix al Japó hi ha també un altre tipus de rebaixes, es tracta de les Fukubukuro ( "fuku" sort, "bukuro" bossa ), les fukubukuro són bosses tancades que s'han omplert d'articles de la botiga, tenen un preu fix, la gràcia és que et pots estalviar molts diners, ja que per 5.000 iens ( 46 euros ) per exemple, pots trobar dins la bossa un abric valorat en més de 15.000, la part que no m'agrada és que ni pots triar la mida, ni saps que hi ha dins, i que normalment et toquen rampoines que no et posaries mai, tret del meu sogre que sempre troba el que vol.
Potser al Japó molts fan la mateixa mida, però jo que sóc petit a rabassut i em costa trobar roba a la mida segur que no trobaria dins la fukubukuro res que em pogués posar.

De totes maneres i com podeu veure a les imatges aquest esdeveniment és una follia, per exemple aquesta cua per comprar les bosses de Laforet és increïble, penseu que l'entrada als magatzems Laforet queda just després del senyal de trànsit blau al fons.

 Aquesta és l'entrada dels Laforet, penseu que les botigues no són gaire barates. Laforet és la Meca de les Gothic Lolita, un dels hepicentres de la moda al barri de Harajuku.







Si voleu veure més imatges sobre les rebaixes podeu visitar Tokyo Fashion.com d'on he tret aquestes que il·lustren aquest post.