dilluns, d’agost 28, 2006

Bearbrick, una "mascota" de disseny

M'agrada decorar la grisor del meu escriptori amb ninotets de colors, no sóc l'únic que ho fa, la meva oficina és molt avorrida, sort de la finestra.
Fa anys vaig descobrir els Bearbrick, una derivació els Kubrick, que alhora s'inspiren en els Lego i el Playmobil.
El Kubrick són unes figures d'uns 6 cm fabricades per l'empresa japonesa MediCom Toy inc. El seu nom és una convinació del les paraules "cool" i "brick", "totxo-guai", i alhora un homenatge al director de cinema Stanley Kubrick. El nom també deriva de la paraula "ku" 9 en japonès, que és el número de peces que componen cada figura.
Kubrick són bàsicament figures de col·leccionista que adapten a la forma de la figureta infinitat de personatges de pel·lícules, de l'actualitat, de la literatura, etc.

Jo prefereixo els Bearbrick (els ossets). Partint de la base de la figura, dissenyadors gràfics, i artistes de tot el món han creat petites obres d'art.
De Bearbricks n'hi ha de tota mena, les edicions especials, caríssimes, poden valer més de 700 euros, fins a les edicions "blind box" de valen uns 3 euros la peça.
Els "blind box" equivaldrien als nostres cromos, ja que mai saps quins dissenys hi ha dins i pot ser que compris algún que ja tinguis. Cada sèrie de dissenys la formen 12 figures de les quals l'empresa només n'ensenya 10, les altres dues són sorpresa.
Els "ossets" es venen en capsetes per separat i dins de la capseta i ha una bossa de plàstic i alumini per impedir que es pugui veure el seu contingut per raigs "X". Els 10 dissenys "públics" es divideixen en 9 categories:



a. Bàsic, l'ós monocrom amb una lletra serigrafada al pit, normalment la B
b. Jelly Bean, "gominola" d'osset
c. Pattern, la figura ornamentada amb alguna trama
d. Flag, bandera
e. Horror, possiblement algun monstre o alguna història macabre
f. Cute, una imatge tendre i bonica
g. Animal, l'osset disfressat d'altres animals
h. SF, ciència ficció, ós un robot
i. Artístic, dissenys personals d'algun artista, dissenyador, arquitecte, modista, etc.

Jo faig trampa i vaig a Akihabara on hi ha botigues que els venen oberts, de segona ma, són més cars però pots triar els que vols.

Si voleu conèixer més sobre els Kubrick i els Bearkubrick adreceu-vos a aquest link:


MediCom Toy