dimecres, d’agost 23, 2006

Fe d'errades

"Machigai" és el terme emprat en japonès per dir que una cosa està equivocada. Segur que si repasseu els meus "post", en trobareu un munt d'errades, tipogràfiques, gramaticals, ortogràfiques, etc. Algunes per desconeixença, altres pel la meva dislèxia que empitjora amb l'edat, i altres, senzillament per mandra de repassar el text, no sabeu que s'és de difícil escriure català en ordinadors japonesos...
Per altra banda, segur que hi ha errades culturals, però no es tracta d'un bloc d'un japonès que viu al seu país sinó d'un disbarat d'un badaloní que intenta sobreviure en un país i una cultura que li era del tot aliena. Car jo, abans de conèixer la meva parella només coneixia del Japó la Sony i en Mazinger Z, com aquell que diu.
De Sony n'hi ha un munt de coses fins hi tot bancs i els Mazinger Z es venen caríssims en botigues de col·leccionista "otaku" a Akihawara.
Bé, aquest post és per demanar excuses per moltes coses i en particular per rectificar una errada gràfica.
Fa un dies us vaig penjar un dibuixet del "Kaminari-sama" el déu del tro, sembla ser que estava equivocat, el déu en qüestió té dues banyes i no una, i duu els cabells llargs, suposo que em vaig inspirar en el déus que sortien a Dr. Sump.
En "Kaminari-sama" es deuria enfadar perquè dilluns va caure un llamp sobre Tòquio tant fort que va fer aturar les línies de tren i metro de la ciutat durant tot el matí.


En vista del nou tifó que s'acosta i que passarà per Kyushu, demano excuses al déu i de pas li he refet el pentinat, per si de cas...

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Ja diuen que només ens enrecordem de Santa Bàrbara quan trona !! ;)

Jo si fos el déu aquest t'hagués perdonat l'errada al veure el dibuix tan simpàtic que m'has fet, però ja és sap que les voluntats divines són diferents.

tobuushi ha dit...

Gràcies,
Esperem que els déus siguin tant magnànims com tu.

Anònim ha dit...

Parlant de “DEUS”, els teus pares em ban portar un “Guerrer” o “Deu”, protector de la casa, en el viatge que van fer per coneixia la seva única “NETA”, però crec que no el dec haver col•locat en el lloc adequat, per que a qui a Lloret no hi ha Tifons, ni tan sols inclemències climàtiques, però a casa no parem de tenir molts problemes y el teu escrit ma fet pensar que potser, que el lloc en que esta el protector, fa l’efecte contrari, per que deu estar enfadat, per això et demano consell per tria un lloc nou on ell estigui de gust per fer ben feta la seva feina de protegir la família. Per poder aconsellar-me tens de saber que per que no es trenqui, ni es faci malbé, està dins la vitrina del menjador, en el lloc mes important per a mi, per ha conserva indefinidament tot allò que te un gran valor sentimental.

Anna Zamora