dijous, de desembre 21, 2006

Tinc les nenes malaltones_2

L'epidèmia es generalitza, i ha succeït quelcom que era inesperat, la Keiko-san, la mare de l'Aya, la iaia "xirucaire" indestructible a caigut malalta. Amics, això si que és alarmant, si una dona que als seus 60 anys puja muntanyes de 3.000 metres con qui va al comprar al mercat, cau malalta, vol dir que tothom està en perill. Jo, potser resistiré gràcies al Gaijin Power, o passarà com amb en Ferran Cortès i els Azteques.

Jo em pensava que la meva sogre era Ultraman, de fet, aquesta foto li vaig fer l'última vegada que vam anar junts al súper, es bregava amb una altra "super obaasan" (super iaia) per una oferta de taronges valencianes.

Ahir, el company Joan em preguntava si no hi havia vacunes contra aquest virus. M'he informat i no hi ha cap vacuna contra el norovirus. Una altra cosa és, que si n'hi hagués, potser els japonesos no es vacunarien pas. De fet no els agrada massa anar al metge.

Hi ha tres motius que donen suport al meu argument:
La medicina occidental xoca amb les seves cures alternatives, d'herbes i tisanes.

Anar al metge representa perdre temps de feina, i a més a més de perdre diners, ja que no et paguen el dia perdut, has de pagar el metge, perquè la medicina no és gratuïta, malgrat els descomptes que et fa l'assegurança.
Per altra banda, fer festa al treball no és gaire ben vist, he tingut un company que ha vingut a treballar cada dia amb una cama trencada.

Com que no es vol perdre temps per anar al metge, l'automedicació és una "institució pública", fins hi tot es recomana a la gent que s'auto-mediqui, increïble, però cert. Hi ha la Self Medication Taiso que s'anuncia per televisió.

Malgrat tot hi ha programes de televisió que intenten conscienciar la població que ha d'anar al metge, com el programa de Takeshi Kitano, Medical Horror Check Show "Last Warning".

Bé, de fet el que fa en Kitano és acollonir als convidats famosos, els fa passar un examen mèdic i els troba els punts febles. Després, amb una dramatització documental presenten un cas extrem que acaba amb la mort d'un pacient que no va al metge, analitzen la simptomatologia i els avisos que fa el cos. El cert és que fa força por, no és un programa per hipocondríacs.

Esperem que la passa de norovirus ens deixi aviat, per ara ja ha costat quatre víctimes mortals entre els avis.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Ups.. esperem que no li duri massa l'atac a la superiaia!! Segur que en un tres i no res torna a estar al 100%

Si necessites taronges valencianes avisa, que la vitaminca C que tenen és miraculosa (jo ja fa 3 anys que gairebé ni em constipo)

Per una altra banda, com canvien les coses d'un lloc a un altre, aquí ens diuen que no ens automediquem i que anem massa al metge i allà just el contrari. Com deia un amic gallec "que cousas que cousas"