dimecres, de desembre 06, 2006

Tokugawa i la pluja fina

Fa mesos us vaig parlar de Ieyasu Tokugawa, el primer Shogun i patriarca d'una dinastia que controlaria el destí del Japó duran dos cents anys, el període conegut com Edo.

Fa poc l'Aya, la meva parella, em va explicar una anècdota, sobre una hipotètica trobada entre tres dels personatges més importants de la història nipona del segle XVI.

Diu que passejaven Oda Nobunaga, Toyotomi Hideyoshi i Tokugawa Ieyasu, per uns jardins d'extraordinària bellesa, aleshores van guaitar un ocell, malgrat ser primavera, la bestiola no cantava. Els tres senyors es van aturar per observar amb més detall i estudiar el problema.

Al poc, Oda va resoldre:-" hem d'obligar-lo a cantar"-.
Toyotomi, va dir, hauríem de saber perquè no canta i l'hem convèncer de fer-ho.
Tokugawa, va desmuntar i es va asseure als peus de l'arbre. Els altres dos, estranyats li van preguntar que feia, i ell els va respondre:-"espero assegut fins que canti"-.

Aquestes tres maneres tant diferents d'enfocar un problema, es van anar succeint en la història del Japó durant anys fins que la paciència de Tokugawa va vèncer.

L'Aya m'explica que mentre que Oda era un expeditiu que volia sotmetre als altres, i que Toyotomi es movia a base de conxorxes polítiques, Tokugawa esperava, esperava que Oda perdés i esperava que Toyotomi morís.
Jo ho veig diferent, potser per la meva visió occidental. Jo crec que Tokugawa va entendre que potser l'ocell no cantava espantat per la presència dels humans però un cop acostumat tornaria a fer-ho.
Tokugawa va acostumar als japonesos a la seva presència i maneres tranquil.les, gris però efectiu com una pluja fina, ara que cadascú en tregui les conclusions que vulgui.

Unes imatges del Tokugawa de NHK, en una serie setmanal, Taiga

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Benvolgut,
com a promotor de la campanya "Jo també vull un estat propi", a la qual tan amablement et vas adherir, et proposo que afegeixis el teu bloc a la Xarxa de Blocs Sobiranistes (www.xbs.cat). Moltes gràcies.
Xavier Mir

Anònim ha dit...

ummm "gris però efectiu com una pluja fina", a que em sona a mi això...

tobuushi ha dit...

Benvolgut company,

T'agraeixo la invitació per adherir-me a la XBS, he estat molt temptat de fer-ho des de fa temps, però malgrat que sovint escric sobre temes relacionats amb Catalunya i la nostra desitjada llibertat, el meu blog es basa en les meves experiències al Japó, així doncs la temàtica varia feqüentment, no crec que als lectors de la XBS els interessin molt les meves "collonades" sobre el Japó.
Tanmateix tornaré a adherir-me a totes les campanyes que en aquest sentit, el de la nostra llibertat nacional, en duguin a terme.

Gràcies per la teva confiança, i endavant!