dimarts, de setembre 07, 2010

El número 48

L'esport japonès està de dol, el passat diumenge Shoya Tomizawa, un pilot de Moto 2 de 19 anys va morir en un accident al Gran Premi de Sant Marino.
Tot i que Japó és el principal fabricant de motocicletes del món, aquest esport no és tan popular com a a Catalunya, on la notícia ha estat molt més destacada.
Shoya de 19 anys era menor d'edat al Japó on s'aconsegueix la majoria als 20. Per tant, quan guanyava no ho podia celebrar ni amb "sake" i amb xampany.

 El que em resulta curiós és la tria del número, si és que el va triar ell, al Japó també tenen moltes supersticions, entre elles els números de la mala estrugança. El 4 que es pronuncia "yon" però també "shi" que en aquest cas vol dir mort. Així com a occident hi ha hotels que no tenen la cambra número 13 al Japó no tenen la planta 4 o la cambra número 4, i en el pitjor dels casos el número 42, que es llegeix "shini" o "shinnin" persona morta. Així el número d'aquest pilot es llegeix "shihachi" o vuit morts. És clar que no te res a veure però segur que més d'un japonès pensarà el mateix que estic dient jo ara.
Heu de saber que aquí podem triar el número de matrícula dels cotxes, de fet, la majoria de gent ho fa, tret dels que "passen de tot" o les empreses, per mirar de no incloure aquest número.
Jo vaig néixer l'any 1969 però pels japonesos ho vaig fer l'any 44 de Showa ( període Showa 1926-1989 ), enguany és Heisei 22 ( 2010 ) sembla ser que aquesta convinació és molt dolenta i que aquest ha de ser un any de mal estruc per a mi, però, segons m'han dit al temple no m'haig de preocupar perquè el naixament del meu fill ha contrarrestat aquesta dissort.
Com veieu els japonesos no són diferents de nosaltres per que fa a les pors.