dimecres, de desembre 01, 2010

Un paper educat

Una de les coses que més m'agrada del Japó és el servei d'atenció al client, la correcció, l'educació, i la deferència en que els empleats que treballen de cara al públic es dirigeixen als clients o usuaris. És com si fossis la Julia Roberts a "Pretty Woman".
L'altre dia em vaig adonar que el paper de vàter tenia un missatge escrit al final, "maidoarigatou"- gràcies per cada vegada - la gràcia me la va fer a mi en veure que algú es va prendre la molèstia de posar-hi un missatge d'agraiment.

3 comentaris:

Carquinyol ha dit...

Igual que aquí, on sovint sembla que les empreses et fan un favor venen-te els seus productes.

maria ha dit...

És que els japonesos sou tan educats...moltes societats n'hauríem d'aprendre de vosaltres.

tobuushi ha dit...

Ui! No, no, els japonesos "són" molt mal educats, van a la seva, i ja et pot agafar un atac de cor al mig del carrer que ningú s'aturara per ajudar-te, al tren són fatals, no et deixen seure al tren quan vas amb un nadó, veus avis drets i tothom fa veure que dorm, quina diferència amb Nova York on t'aguanten les porter dels ascensors, o et cedeixen el pas quan vas amb un cotxet.
El que passa és que al Japó hi molt bon servei al client, i el japonesos són molt tranquils pel que fa a barallar-se o a cridar, també són bastant respectuosos amb les normes, però només bastant.