dijous, de juny 03, 2010

Ja sóc mig japonès!

Ja sóc mig japonès, desprès de sis anys resident al país he aconseguit la residència permanent.
Per això vaig haver de fer un munt de papers i esperar un any per la tramitació, durant aquest any el govern japonès ha investigat la meva família, els meus comptes bancaris, la feina i la residència, per saber si era apte per viure al país o no.
Malgrat tot encara hauré de treure'm un permís de tornada al Japó cada cop que abandoni el país, bé, de fet aquest permís de re-entrada em caduca al 2012. Segons m'han dit a immigració hi ha previst un canvi de llei que em permetria quedar exempt d'aquest permís. Tanmateix amb la dimissió del nostre primer ministre jo ja no ho tinc tan clar. Hatomaya tenia una política molt oberta respecte la immigració.

De totes maneres és una bona notícia, tenir permís de residència permanent em permet compar terres sense un avalador japonès o obtenir crèdits als bancs per exemple. A part de que no em caldrà anar cada tres anys renovar el permís com fins ara. Així doncs, des d'avui sóc una mica més japonès.

4 comentaris:

Daniel Grau ha dit...

Felicitats cunyaaaao! :D

Però què fas, que des que corres pel Japó, que aquesta gent canvia més de primer ministre que de calçotets! XD

Bernat Agullo ha dit...

ei felicitats!!
aixo del permis de residencia no es cosa facil!
i si realment treuen aixo del permis de reentrada ja seran quasi un pais civilitzat :D

records de bcn!

Carquinyol ha dit...

Moltes felicitats!! Tot i que el teu pentinat ja era força japonès des de fa temps...

:P

maria ha dit...

Moltes felicitats!Ja veig que costa però tot té les seves recompenses^-^.